Isnin, 13 Oktober 2008

Samat Ari Rayer Sumerrr

Assalamualaikum sumer.. samat ari raya maap zahei jek..
sbb tadek ubungan batiniah pon rase nyer.. Ni leh dikatakan yg terbaru ler.. yg aku post kan lam belok aku ni.. Raya 1st time ngn anak.. hik..hik.. kt umah aku lak tuh.. tp memola aku amek gambo aku n somi n jarit.. amek gambo kendid adik ipar n ank nakan baru.. n ayah aku.. peh tu sibok siap juadah raya.. ayah aku ajak amek gambo pemli secara berjemaah lepas siap juadah.. sibok2 trus lupa.. tp raya petama kt umah aku cam rushing r sbb byk mende nk wat.. nk g ziarah umah tok n sedara la.. nk prepare mlm nk wat ektibiti wajib setiap kali raya.. setiap pemli bwk hamper.. n den min games n bakar satay.. salu wat ayam pecik.. tp kali ni tukar wat satay.. letih giler wat satey.. yang games tuh.. satu games menang trus dpt adiah.. tp sebenarnyer.. just sesuka jek.. tp suma misti akan dpt nyer hamper.. cam Xchange hamper jek.. nk enjoy sesama kaum kerabat.. tp gamaq mlm kejadian tuh.. xsmpt amek.. sibok dok melayan jarits yg meragam.. bdn demam panas.. tgh mlm jarits menangis2 lg.. bdn panas sgt.. lam koi 3.. rush g kulim cari kinik 24hours.. tp mana de bukak sbb ari raya.. pehtu patah blik nek haiwei g Batwot.. pun tadek.. trus g Prai.. pusing2 baru tejumpak.. kinik dekat ngn Penang Megamall Prai.. Smp kinik tuh.. berkunci.. tp de la org kt dlm.. kinik india purely.. busuk siot.. org kt kaunter pun terjaga.. trus pgl pakgat dia bukak konci.. pehtu tetiba jek.. de 2 -3 patient pun baru smp.. masuk jmpk doc pompan muda lg.. muka serabai giler.. baru bgun tdo.. dia nyer assistant pun baru bgun.. kalu jmpk kt memana muka centu misti org xcaya tuh doc.. tp xpe a asalkan nama doc.. muka cam taik ayam pun on jek la lg pun dh despret hauswaif dh ni.. fuh mlm/pagi yg meletihkan.. raya pun meletihkan..

tengah amek mood nk g bakar..

ada yg tgh kumpul tenaga nk bakar lemang..

menerai songkok ayah diaaaa..

Berpelukan sesama mereka!!


My Litel Pemli!!

Ngn Wan, Pak Ngah n Dik Wan..

Ni dia barisan adiah tersebut..

Raya kedua kt kg somi kt kodiang.. jarits demam asik meragam jek.. tak terpikir nk amek gamaq lasung.. walopun raya kedua tuh.. pakai baju raya gak.. sekian saja esei saya bertajok ari raya saya tawun ini..
teeerimaa kaaaseyyy cekkkguuuu!!

3 ulasan:

Effyliani's Life berkata...

picture mana? mana picture? where is the picture?

Unknown berkata...

Ops.. sori.. intenet mengong.. gamaq dh byk kali try donlot smp ke hari ni xleh masuk lg..

Effyliani's Life berkata...

penuh dah picture dia ... nk gaks hamper dr kak lynn