Selasa, 11 November 2008

Kursus @ Kondo TNB, PD

Sorry tentawan.. kiter dh lamer xupdate blog kiter neh.. last wik kiter g.. kursus Perkhidmatan Berkesan kt Kondomaniam TNB di Port Dickson.. Herm.. memola rasa cam kureng jek kursus neh.. Tp start aku nek keta.. bismi n anna jemput aku.. trus aku rasa epi.. Derang wat lawak trus mai blik Encit Mahmood aku.. Anna ngn lawak kering dia tuh.. ngn muka slumber dia.. bismi jd tukang gelak.. n tokok tambah lawak.. otw g p.d. kmi singgah r&r semban.. mkn kt Kentaki Fak Ciken.. pehtu trus g p.d.. Senang gak r nk cari kondo tuh.. sbb aku dh amek petua dr laki aku.. X-poli pd.. msti abeh suma ceruk dia dh xplore kot.. smp sana kami la paling awal.. tp xleh check in lg sbb receptionist tu ckp koi 3 bru leh.. ampes.. kami terjmpk aji saleh.. wos dhule-dhule (misti geng kursus Harvard aku tao neh).. kami bertegur sapa ngn dia jap.. pehtu kami kuo cari mebeng utk bismi.. dia nk topap utk bisnes topap dia tu r.. aku soh singgah poli pd.. sbb seingt aku de atm.. tp rupa2nyer atm Cimb.. kami trus lg.. last smp kt kem army dkt ngn sepital.. pehtu kami blik kondo tu.. derang dh check in.. blum koi 3 pun dh check in.. lagi ampes.. bulsit r.. smp blik.. de 3 blik dlm tuh.. kami dok blik tecit skali.. lelagi ampes.. dh r kami dok 3 org.. sapa sekor pun xoffer nk tuko blik ke..nk ajak salah sorang dr kami dok blik derang ker.. no brain!! tepaksa ler kami berimpt2 3 lam 1 blik yg pling tecit.. pak yu!! pak yu!! pak yu ol!! takde perikemanusiaan ker?? ker korang cuma der perikebinatangan jek?? ke periketumbuhan jek?? pehtu kami still enjoy sbb ketiga2 kami neh.. org yg beh.. mende kureng beh.. pun still jd beh.. ptg tuh lam koi 3 de kelas jap.. jap jek.. peh tu kami lepak amek gamaq tepi pantai dotiga keping.. pehtu nek blik.. salin baju.. aku n bismi + nurul member opis bismi.. kami g sauna.. herm.. beshhh.. lepak sambil sembang2 peluh berjerau2.. mlm tu dh start kursus.. Pn Azizah dr Intan bg ceramah.. hari ni lam sejarah.. bkn saja xmantok lansung.. malah enjoy ngn ceramah dia tuh.. sok dia lg.. ada harapan aku jd peserta terbaik kalu ceni gayanyer.. hairan bin ajaib aku xmantok.. siap leh bergurau senda ngn dia lg.. aku tabek spring r kt dia terel.. mengektifkan aku sepanjang kelas.. sok nyer kursus lg.. tp petang tuh.. pas kelas kami 3 stooges ni g cari suo mandi aku.. aku lupa bwk da.. bismi pun terpaksa ler.. nnt sapa nk temankan dia.. bismi tetiba memerlukan sliper.. byk kedai gak cari suo aku.. last2 g kt supermaket kt ngn library p.d. Si anna lak tetiba xjd nk bli suo.. blik dh dkt koi 6.. dr blik nmpk bdk unit QS tgh mandi.. kak ima ngn liza dok memanggil2 kami dr pool.. aku n bismi ni lg r meluap2 rasa nk g.. trus trun.. dlu.. anna trun lewat sket.. smp sana aku sesegan silu.. nk buang suo cover aku.. nk tgk suo tight aku.. peh tu dek rasa xtahan godaan pool tuh.. aku trun gak.. kami mandi ngn pelbagai gaya.. bebas la.. kupu2 la.. memacam lg.. tepat koi 7 baru nek.. keras beb rambut aku.. klorin byk sgt ker?? OMG!!

posing masa memola smp..

bismi n anna..

aku ngn bismi tepi pantai..

me n bismi lagik..

mai secawan!!

Pehtu suma bersesiap nk g dinner mlm tuh.. aku lak dh la rambut agak byk.. pening aku pk cene nk keringkan .. sekbek de kipas sbg talian hayat.. mlm tu mkn2.. n de karokei.. lama giler aku xkarokei.. xleh lepaskan peluang neh.. biler lagi.. nk krokei.. dh le skrang ni payah nk g... pas 2-3 org nyanyi.. aku ajak hasrul duet lagu sandarkan pada kenangan.. lagu aku ngn abg mus.. urusetia kursus induksi dlu.. hahahah.. pidah, sue, juin, ipin n sidan tu ler insan2 yg salu ngejek aku dlu.. ampes r korang!! wat cane aku de peminat masa kursus kat Harvard, Bedong tuh.. jeles la tuh!! k sambung blik cite td.. aku nyanyi duet tuh.. nk amek feel.. sbb aku bkn nyer slu pun nyanyi kokei ateh stage di khalayak ramai.. nyanyi ketar2 mulut tuh.. punya gemuruh.. pehtu org len nyanyi.. aku dok ayat bismi nyanyi lg.. free beb.. tpt lak privacy.. ateh tpt makan tuh.. de tpt utk function.. kami2 jek.. kalu g ktv ker kena bayo.. xleh lepas kan peluang. at last bismi termakan gak pujukan aku.. (kalu jd laki baper byk pompan aku leh jual kt siam neh.. nyer terel ngayat ner aku..) kami nyanyi lagu Bulan Cinta.. pehtu aku nyanyi lg lagu Without You.. Aji saleh nyanyi lagu lama.. sedap sora dia.. pehtu bismi nyanyi lg.. atas permintaan aji saleh.. bismi nyanyi lagu bossanova.. terel tu.. xsangka dia tao lagu tuh.. siap nari sesket.. meja vip soh nari sket.. de org nyanyi lagu bunyi gitar.. de nyanyi lagu 60-an.. siap nari ngn abg roslin.. hahahah.. lawakkkkk giler rrr.. n then las skali aku nyanyi duet lagu memori daun pisang.. ada abg roslin admin tu.. naik menarik.. naik syeh kot.. peh tu bdk opis aku.. emi.. pun naik nari ngn dia.. siap gelek lagi.. giler r derang.. aku tgh nyanyi nih.. tergelak smbil nyanyi.. xleh nk kosentret beb.. giler r derang.. ahaha.. mmg memori daun pisang ler derang!! Majlis tu abeh koi 12 mlm.. Pueh aku.. leh lepas gian kokei aku.. dlu zaman muda2 kokei ler pebret food aku..

The Three Stooges.. Cheers!!

Amek mood!!

Bulan Cinta ngn bismi

without u!!

de org joget lambak seh..

me after the dinner!!

kekanak ribena!!

Sok nyer peh dgr lg satu ceramah.. pehtu de sesi penyampaian sijil.. pehtu mkn tengari n then chow.. kami kuo koi 2.. herm.. kursus suma relax n santai.. penceramah pun suma beh.. xler serious sgt.... leh dibawak bincang.. Member aku pun beh samada lam kelas mahupun lam blik atau pun lam keta..atau dimana2jua.. tetap beh.. org mebi ckp kami asik bertiga jek.. geng p.a jek.. tp kami sesekali tak terpkir nk milih pun.. tp dh tersama nek keta.. n satu blik.. n gi mana pun msti la sesama.. n memasing sebulu.. even kami pun de lagu tema kami.. rahsia laa.. kamceng beb!! peserta len pun mostly aku kenal.. so beh r.. So.. aku mmg enjoy la.. saya bg 4 3/4* dr 5*!!
sblum p kelas!!

dapat sijil lo pulok!!

Last.. gamaq kenangan


5 ulasan:

-- berkata...

herm..
pemulaan entri penuh ngan kelocahan melampau dan sumpah seranah sumpah2..

petengahan entri byk gambo syok senirik penulis.. huh..asik2 dia..asik2 dia.. kalo aku ade jgn harap la pazlina tuh dpt pegang mic..aku tepis je tangan dia...

ending entri lak hm..ok lah!!!

so keseluruhan karangan.. dpt B- (aku strict bagi markah u know..)

Effyliani's Life berkata...

hahaha strict nyer ko ... sib baik korang xkusus sekali ... kalau x, golek2 atas pentas berebut mic hahaha

Unknown berkata...

heleh.. pidah tu bkn per tuh.. dia jeles ngn aku.. dia xbopa berpeloang.. kalu kami kusus skali nk pilih lagu duet r.. amek bhgn memasing.. jgn kongke dedua bhgn lak.. pengalaman pahet dlu.. sbb amek lagu bkn duet.. tuh r asik dia jek kongke.. cit podah!!

nemo berkata...

lagu tema??
wakakak...aku suke lagu tema kite
sangat menarik..hihihih

Unknown berkata...

hahahah.. lagu wajib diingat tuh bismi.. giler r