Rabu, 18 Mac 2009

:: Picnic Gamble @ Cinta Pantai Merdeka ::

Dasat tak dgr tajok aku neh?? Rock slumber sey.. Bebaru neh.. aku blik kg.. Peh tu last minit plak terwujud mu di sini.. di tanah anak merdeka.. bagai obor ilmu memayungi putra-putrinya.. saja jek titiba nyanyi.. nk bangkitkan memori zaman study di Uitm dlu... igt dak wahai rakan2??
MyEm0.Com

Dah.. acah sesket dh.. sambong blik cite td teww.. So.. ngn gamble n adhoc nyer plan g picnic kt pantai merdeka tuh.. So.. barang2 pun x well prepared la.. aku pun baru smp umah mlm tu.. bisoknyer dh nk kena bersiap g picnic dh.. Pihak yg terbabit sapa lg kalu bkn aku.. adik aku amin.. n anak aku jared leto.. + Makngah n anak dia yakni Ina n syam..


Derang bawak ikan siakap lebih kuang 40cm besoo tuh.. pakngah aku mancing mlm tuh.. dpt.. Aku lak bawak ayam.. Ikan n ayam tuh.. kami panggang kt pantai.. Side dishes ialah.. sardin + kacang buncis goreng telur + air asam (pencicah ikan bakau!! hawawyu btoi ler korang ni tu pn xtau) + ulaman.. suma tuh di diprepare kt umah.. Air mineral bawak sket.. tp kami oder air sirap kt kedai berhampiran.
Sorry pic ikan beso tuh tadek.. dh balun ngn nasik sbb suma kebulor.. terlupa abeh pasei nk amek pic.. ayam jek smpt berposing dpn camera sbb peh mkn nasik baru kami ratah2 jek.. kanibel tak?? Misti la tak.. sbb dh masak dh.. bkn mkn mentah2.. Makngah aku ckp ayam yg aku perap tuh.. cam rancangan Lesen 2 Grill jek (sila rujuk Ch 703 Astro yer) Last lepas abeh santapan diraja kami pakat balun cendul & abc secara berjemaah yg disponsor oleh adik aku.
Picnic tu xmandi pun.. just lepak rilis tensi jek.. cuma anak aku jek mandi.. Tp bkn mandi pantai.. tp mandi air mineral sbb dia mkn sniri abeh comot.. Dia mandi smp 2x.. Yg second tu.. mandi sbb berak.. hahahahaha ptong stim btoi.. Peh mkn suma g mancing jap jek.. Letak2 joran trus dpt ikan.. tp xbeso.. sama beso ngn tapak tangan jek.. wang karen r tecit.. Tp xlama lam 45min kami blik.. sbb suma dh xlarat giler.. tambah lak ngn ngantuk tahap dewataraya suma.. Fuhhh!!
Tp walopon ala2 kadar jek n tadek persiapan rapi.. bebrg yg dibawak pun gamble jek.. tp aku rasa besssshhhh sangat.. enjoy sgt.. rilex jek n menggembirakan.. Aku eppy.. aku eppy.. Hip hip.. hureyyyyy..
MyEm0.Com

P/S: Cite ni tak lain tak bukan.. aku ni cite aku rasa gumbira : eppy : relax jek pon!! hahahahaahah (gelak besau nmpk??)
MyEm0.Com

Footnote: Barang sesiapa nk lagu n lirik Uitm Di hatiku sila hubungi aku ye!! (Ada caj terlindung)
MyEm0.Com

5 ulasan:

.: Sugar-cRave :. berkata...

wahhhh...byk syiok wooo...jelessnyeee sini talak pantai....adehh..

Unknown berkata...

hahahaha.. talak mandi pownn.. tp russia cam lg beh jerk!! manyak santekk..

-- berkata...

asek2 si jarit leto tu tak pakai baju.. nih konsep ape ko terapkan kt anak ko ni wey??

Alifaforever berkata...

aku kenal lah ko ni.... fazlina dok ujung padang kan?

Unknown berkata...

Pyda:
Hanak hakoo nk tan kan bodinyer la.. Kan ke nama jared leto tu nama omputeh.. omputeh lak suka berjemo tepi pantai.. sunbath beb!!

Alifaforever:
Yeke?? naper aku cam xkenal ko.. tp mmg aku asal sana pown.. mana ko ley tetiba mencebori blog aku neh.. just wanna know!!