Selasa, 15 Jun 2010

Peta'ajimmmm!!!

Per nk jadi ngn aku nih?? ngn belog aku ni??
Si rakan2 tak sebaya asik2 soh hapdet belog.. hapdet belog.. hapdet belog..
"windoo..windoo.. windooo kt ko" : kata meka..
Aku mmg nk hapdet.. walopown aku mmg xwindoo pown kt meka tuh..

Tapi..
Nk menghapdet belog tu kena komitmen et lis 60%..
ni komitmen yg tgl pown lam 0.001/2% (1/2 = setengah)
cane nk menghapdet kan beliau??

Kije mmg manyak..
Worang xsuda2.. jap bos kuo beramah mesra..
jap seken bos.. jap jiran-jiran sebelah menyebelah bertandang
jap ada worang anto suwat.. anto fail.. nk amek fail.. nipon la ngepeks la
suma tu jap-jap jew..
yang lama opis boi aku yg harom nk ke haram lagi soci tp xmurni tuh..
ada 8jam kt sini..
mmg la dia kaki ngulau..
tp taim dia tadek tu worang lain pown bertandang..
terbantut lagi membantutkan poses hapdetan belog nih..

akhir kata..
aku coba-coba memaksa diri ku untuk menghapdet lagi di lain kalinyer..
untuk mengelakkan di peta'ajimkan oleh rakan2 ku okey??
ni pun sebab bos coti.. n bos lama yg da pindah tu g obesi..
kalu tak ngekol.. ngekol soh bt keje dia yg xabes2..
aku bkn keje ngn dia dh pown..
bos baru besh..

eh bebel la plak walopun dah kata akhir kata..
ni last.. akhir kata..
korang layan la pic aku ni.. wat layan windoo korang tu k!!

apa nk dikato!!!!

Selasa, 17 November 2009

Eppy Beday Ish.. Ish.. Ish... dafarah!!

Hulloo my pren..
Di kesempatan ni aku nk wish Eppy Beday bt ang..
One of my best fren for evaaa..
Semoga berbahgia sepanjang hayat.. murah rejeki (ley banje aku)..
dan may all ur dreams come true!!..
n ehem..hem..hemmm.. (saya tanak cakap!!)

So.. nikmatilah kek yg aku buat dr kejauhan ni khas untuk hang..


Sedap btau kawan.. tak sedap jangan la btau k!!


Bersama-sama ini dilampirkan seketoi hadiah untuk hang k.. so njoy it k!!

Akhir kata sabas betty.. atas kejayaan.

Isnin, 19 Oktober 2009

Stelah Skian Lama Membisu 1k Basa

Herm.. first of all.. i would like to say...
thousand million sorry for all of my beloved frenz..
especially to those who always follow my blog..

Aku tak update blog ni bkn sebab aku dh lupa suma kwn2 aku..
bukan jugak sbb aku dah tinggalkan suma keja2 xberpekdah(membloggingkan diri)
(pekdah laa blog ni.. aku saja acah ampa jaa)
pun bukan sebab aku dh nyampah kt korang..

tapi aku bijit giler...
cuba bayangkan..
(suma angkat kedua2 blah tangan letak tepi kepala kt ujung kening..untuk membayangkan situasi ni.. cam professor X lam Xmen kekdahnyer)
1st day masuk keje..
aku dah setat wat keja yg melambak2..
yang tertangguh2..
yang tertunda2...
dah tu pulak..
bidang nyer amatlah berlainan sekali dengan bidang sebelum ini..
bkn cam langit ngn bumi lg..
tapi lebih kuang marikh n bumi kekdahnyer jugak..
tanggungjawab amat ler besau..
ku cuba tanggungkan jugak la labu oi...
smp sikalang pown aku belum abis nk cover keje2 tertunggak tuh lagi
(barang sesiapa yang dikurangkan keje tp dia seorang bayonik wumen silalah datang nolong ye!!)

Ni diselitkan gambar tpt kejadian!!

Aku baca jugak blog korang..
tp aku xsmpt nk komeng.. or nyampuk..
nk online pun payah..
ni pun aku cecuri time dia masuk kot memot nih!!
tambahan pulak bos aku seorang yg prenli..
suka meh tgk aku bt apa.. sambil berbincang sesama.
salu tanya bleh bt ke tak.. kalu xleh dia tlg explainkan..
dia sniri ngaku.. dia bkn penyibuk.. tp sipat ingin tahu n nolong tu meluap2..
aku siniri pun akui dia mmg best.. understanding.. prenli.. down to earth..
walopun dia tu hakim.. aku still leh berbincang.. n give some ideas..
tanpa dihalang dengan ucapan 'bantahan ditolak' pun..
(pssst... bos nnt kasik markah lelebey k.. bodek lebey ni!!)
tp mmg btoi pun dia paling best..

Tu je lah yg aku sempat nk klentong korang..
Korang nk caya buleh.. nk caya pun buleh..
aku xpaksa..

Aku dh xigt kt korang dah..
sbb aku da ada kwn baru..
hasil rampasan kawan dari sue..
padan muka sue..
diibaratkan
"sudah ada piza betuah.. sue sudah tidak beguna lagi"
hehehehehe...

ok.. tu jer ripot dari aku buat masa ni..
kalu rasa cam sempat nnt aku apdet lg k..
byk nk cite.. tp xsmpt neh..

P/s: Kepada sesiapa yang aku belum berkesempatan untuk bgtahu.. dgn ini sya mengumumkan bahawa saya telah berpindah ke Mahkamah Tinggi Alor Setar, Kedah

Khamis, 27 Ogos 2009

I'd like to dedicated this song to all of my frenz..

Nothing much that i can say..
Just layan lagu ni occay!!!
(Sila bukak speaker)

Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia

Rabu, 29 Julai 2009

Sunggoh Terpuji Ati n Paru Mereka!!

Pagi tadi ujan.. kt area umah aku!!
Tatau la kt umah korang ujan ke tak..
Kalu tak ujan pun xpe.. sbb awan takan nk cover smp ke America kan??
So ada tpt ujan.. de tpt blum ujan.. n de tpt baru nk ujan..
Kekadang jer sama..

Siap awal 15 min.. suppose aku smp awal dr biasa la..
Salu aku sampai pown lg 10 min nk ke 8.30
Awal gak aper!!!.. 10 min lg..

Td sesudah bersiap..
Aku pakaikan jaret topi besar
Tamau bg dia kena ujan..
So.. aku piley topi paling besar di damansara damai ler..
(Sila rujuk topi putih berbunga2 lam gambar di bawah ye!!)
Siap ngn payung lagi.. berbodong2 dah kt tangan aku neh..

(sila abaikan aspek dabel.. triple chin tuh)


Smp umah pengasuh jaret..
Aku kuo je kete.. aku dpt rasakan ujan lg lebat..
Takpe.. aku truskan jua.. bwk anak aku naik ateh..
Dah hulur dia kt ummi (panggilan jaret kpd pengasuh tu le)
Aku babai jaret..
Jaret ngn kerek nyer.. langsung xmo pandang..
wat dono jer kt aku..
bdk yg diasuh sorang lg jer terbabai2 kt aku..
Ceh!! kerek btoi si jaret leto tuh..

Pehtu aku truskan jua perjalanan ku..
Kuo je tol.. dahhhh start jam dahh!!
Nyampah btoi.. de la unso2 nk jam smp keras kaki neh..
tak pe la.. xjam truk sgt.. still gerak..
xler keta suma beku ateh jalan..

Jam lagi.. dan lagi.. dan lagi..
jam.. jam.. jammmmm
3 - 4 kilo nk smp plaza tol..
Jalan agak berbukit bukau
Aku leh nmpk jln depannn nun disana..
tekun petani kerja.. buah padi masak kunen
(tetiba teringat lagi nih plak)
Tetiba aku nmpk jln kt dedepan nunnn..
tak sepadat jln yg aku tgh lalu neh..
Acane ley jam sini?? naper dpn nun xjam??
Apakah??
Si brengset mana memain jalan??
takan smp ke 3 -3 lane ada brengset yg sama??

Jalan.. punya jalan.. punya jalan..
Tetiba nampak kete paling baikk.. yakni tak lain xbukan keta honda sibik..
(lebih kuang ceni.. kaler pun agak sama.. cuma keta terbabit ada skirting n spoiler)
di jalan yg lawan arus.. menghala ke utara..
(untuk pengetahuan org yg tidak berpengetahuan luas.. aku sedang menghala ke arah selatan/kl)
honda tu tereksiden sendirian berhad jeww..
eksiden manja2 jew pown..
Bkn keta smp kemek jd cam kotak mancis pown..
bumper depan tertanggal.. jatuh pun..
ntah2 terlanggar tin coke je ker..
Si tuan kete tu pun rilek jer.. dok gayut jeww..
bkn memerlukan cpr ker pown..
keta pun paking elok n penuh sopan santun di tepi jalan a.k.a bahu jalan
siap letak kon smp 5 bijit lagi..

Heran sungguh hati hamba!!
Lepas jer selisih ngn keta sibik di sebelah sana..
trus jeww jalan menjadi agak lengang..

Hek elehh... baik sungguh kete lelain
sanggup lewat ke opis..
semata-mata nk NULUNG tengok keta tersadai tepi jalan..
aku sungguh terharu ngn sikap terpuji memandu2 mesia neh..
hampir aku menitiskan air mata.. tersentoh ati nurani..
heh.. tu suma ilusi jew.. yg btoinyer..
menitis2 air liur aku dok maki derang..
nyusahkan org jew..
Bkn eksiden besar pown.. kalu besar aku konsider la korang nk tgk..
kot2 la nk amek iktibar..
ni takat nk tgk keta tuh..
TOLONG tgk bumper jatoh kt ner.. nk estimate rega bumper baru..
dok TOLONG tgk tuan keta tu call towing..
TOLONG ngecek btoi tak no phone towing tuh..

Nyusahkan org btoi r ngn bangang2 camtuh..
Nak g opis lewat lantak korang la..
benti la tepi jalan ke dalam gaung ker.. atas devider ker utk g tgk..
g bergambar ngn keta tersebot..
mintak otogerap driver tuh..
tlg nangis ker.. aper ker..
janji jgn kaco aku n nyusah aku dah..

Ni.. tak.. aku terpaksa bergelumang ngn jam buatan derang..
kalu bagi jem rambutan ke aper.. aku xmarah ceni..
aku tima ngn ati yg hepi..
ni bagi traffic jam.. aku pun tak kebulur..
Hish.. geram aku!!

Sekian, lepas geram di era (jgn panggilan hangit sudaa)