Khamis, 12 Februari 2009

From Langkawi Wit Love!!

Episode kali ni memaparkan babak percintaan di kepulauan langkawi.. (ni bkn cite The Island yg scarlet johansson blakon tu) walopun muka aku ni iras2 beliau.. tp harap korang tak terkeliru ngn cite tuh.. Sepatot nyer g ari rabu 7/01/09 berlima.. ngn member hasbeng aku (nickname datok) n wife nyer.. tp dh ketentuan Ilahi.. pd jam lebih kurang kui 3pg kalu xsilap aku... ari selasa.. bapak datok telah pulang ke Rahmatullah.. agak mengejutkan jugak.. sbb sblum tu sihat elok jek dia (aku dgr cite) tp tetiba tgh mlm sesak nafas dikejarkan ke Sepital Slayang.. Aku turut rasa sedey.. sbb datok tu pun agak kamceng ngn asbeng aku.. Tentawan yg membaca entry ni.. sedekahkanlah Al Fatihah utk bapak datok En Abd Latib. Tp kami terpaksa p jugak langkawi tuh.. sbb flight pun dh bayar.. xleh tukar date.. suma dh di arrangekan.. flight datok n wife burn jek la.. kesian gak tuh..

Ok.. dh abes kisah sedey.. nk kisah g langkawi lak.. nasib bek ari terbabit tu anak aku xwat pangai sgt.. (dia pun paham kot.. nk p jalan).. nek flight eiesia jek yg mampuk.. asben aku blum apapa dh siap pakei seatbelt.. punya la penting kan keselamatan.. smp kena tego ngn si dania (lam cite awan dania).. dania tu suruh bukak dlu belt tuh.. hahahah.. dh start naik asben aku seram (dia ckp r.. bkn aku ckp) sbb sayap kapal tebang tu bergoyang2.. seram dek salu sgt tgk second from disaster n air crash investigation.. ni second time aku naik.. aku xle rasa pe sgt.. tp disebabkan asben aku ni ckp kt aku " tgk sayap tu goyang2 takot r cam second from disaster rrrr" aku pun naik takot.. tp time seberang penang.. smpt lagi bincang kt mana umah aku.. n aku lam ati terteka2 mana telok bahang tpt meksu tuh walopun lam ati rasa takot2 cemas gak ngalahkan tgk cite antu jembatan anchol gitu.. akhirnya nasibbek r samat smp... Alhamdulillah!!

Smp kt langkawi.. member asben tgh tgu ngn keta yg bakal dikudai oleh kami selama berada di situ... kami stay kt holiday villa a.k.a federal villa.. smp2 tpt nk register pun kami telah disambut dgn tayangan mat n minah saleh berbikini ngn selamba badak jek blik bilik diorg.. mlm tu g dataran lang utk sesi potogerapi jap..

Besok nyer after bekpes g nek cable car.. tinggi gilos.. seram2 nek genting.. yg ni 80x lg seram.. masa naik tuh.. de couple dr iraq naik skali.. igtkan org perancis ker haper.. herm nmpk diorg cam happy.. cam xde huru hara jek kt tpt diorg.. ker diorg dh biasa ngn keadaan centu.. udara sgt ler nyaman.. n view dr stesen akhir tu sgt ler mengagumkan + teruja + gayat (tinggi siot..) aku salu terpk2 jerk.. kalu tiang tuh di makan anai2 ker.. tanah runtuh tuh.. tak ke naya.. masa trun pun seram gak.. laju semacam jek.. anak aku rilex jek (ye la sbb dia tatau apaper)

Pehtu blik lunch.. asben n jarit mandi pool.. aku xleh sbb pakai tiset.. mat n minah saleh.. tanpa segan silu.. dr cucu cicit.. smp la ke atuk nenek.. moyang.. dr xde kedut smp le kedut 800 pun selamber.. sunbath bergelimpangan cam paus terdampar jek.. kt tepi pantai membawak ke tepian pool.. pool lak cam dekat ngn pantai jek.. peh pool.. kami g mandi air tejon yg xbape nk tejon.. pelik tak?? g langkawi.. pantai cantik.. tp xmandi pun.. g cari air tejon lak..

Ptg mkn laksa n cendol pulut tepi pantai.. tgk sunset.. cantik sgt tpt tu.. berdekatan ngn airport gak kwsn tuh.. besok nyer g makam mahsuri.. amek gamaq serba sket... jarit kemain lasak nyer.. nk berjalan sniri.. jln pun menelong(sila rujuk kamus utara kalo xpaham) ada ati tanak bg org pimpin.. baru setahun lebih dh rasa dewasa kot.. hehehehe.. pehtu bersiap2 check out.. blik nek boat.. trun kuala perlis.. Sekian kisah saya..






Zarith last laram semasa meninggalkan langkawi.. bye-bye!!






(Kesimpulan1: mostly mknan kureng memberansangkan kesedapannyer tapi harga sangatler memberansangkan)

(Kesimpulan2: sepanjang berada di sana selama 3 ari 2 mlm tak ubah seperti rancangan 3hari 2mlm di tv9 kami berasa boring dan memboringkan)

4 ulasan:

-- berkata...

cekelet daim..
cekelet daim..
kami nk cekelet daim..
cikebum..cikebum!!

Unknown berkata...

tu tak bace n3 aku ler tuh.. co baca lg skali mana de tulis event g soping ceklet pun.. haaaa kan?? kan??

-- berkata...

ceh..
kudukut!
ko dengan niat mmg tak tulis pasal soping cekelet!
dgn harapan tade sape pesoalkan pasal cekelet..
ko kene pegi sogo..ko bli ceklet daim sekarang jugak..
pastu pure2 konon cam seveniye ko bli ket sane!

Unknown berkata...

eleh.. kan cekelet asben ko bli masa otsesen langkawi tu manyak... bawak meh sni ler bg kt aku.. kang nnt aku pepurek bli sarbiniyer utk korang la.. oret gak camtukan??