Isnin, 16 Februari 2009

Site Visit Pojek Umah Pidaa

Hek la enkau pidaa.. aku yg memola ngajak enkau g min boling.. sbb dlu ko penah ckp kt aku bebila jom r g men boling.. tait r smp skrang aku ajak suma xley.. peh tu baru la ko nk ajak g umah ko.. kalu aku ajak min boling tadek nyer ko nk inbait aku g.. (terlaser ngalahkan blog pacik amboi..amoi..amoi lak). Aku berkira2 nk memenuhi masa free yg ada.. dek disebabkan somi aku ada OT yang bertalu2.. so sabtu terbabit aku pun ngajak rini outing.. tidak ketinggalan incit Jared Leto yg gentleman tuh.. (nk tao gentleman nnt aku cite) So.. aku pun tingat ler kekate yg xsupa bikin noraterpidah2 tuh.. yg ckp nk lepak min boling.. kunun nyer time aku baling.. dia jaga jared.. time dia baling aku lak jaga.. n disamping ittew jugek dia soh ajak org join.. tu la sejarah salasilah nyer.. So.. dh dia ajak g umah dia plak.. aku pun ajak ler rini g nengok umah dia..
Aku g umah rini.. jomput dak rini tuh.. siap tepakse lepak umah dia lagik tuh.. bdk umah dia siap adakan sesi uji bakat kt anak aku lagik.. cam ujibakat masuk tom2 bak lak aih.. peh tu g mkn dlu.. memula dak rini tu ckp dh mkn.. aku pun ckp ler aku nk g kfc snang jared leh makan naget.. alih2 dia hentam mkn snack plate... tokojut den.. rupa2nyer dia saja klentong aku sbb xmo disuruh jd penentu tpt mkn.. jared ngn pelbagai aksi kt kfc tu sabo je la.. hehehhe sekbek mkn ngn rini.. rini lak rajin kejar jared secara sukarela.. herm.. pehtu kami call pidah mintak direction.. punyer panjang lebar dia jwp.. mampos nk igt bersimpang sio.. last2 aku soh dia bg petua via sms.. senang n mudah (sekbek aku ni bijak!! kalu ngarapkan si pidah tu mao smp subuh mgu dpan baru leh smp) hehehehehe aku xckp apape!!

So.. aku : rini : jared meneruskan perjalanan.. aku n rini sibok mencari2 jln.. nengok2 simpang n senbot.. manakala si jared pulak pun sibuk mengemaskan serta mengodek2 keta baru anti rini dia tuh.. nyampah!! (kalu ye pun nek imported car pun cover2 la sket.. habis suma nk cek ker jared oi ujar mama lam ati). Yang aku n rini eran.. petua lam sms tuh.. ckp jmpk selekoh tajam nmpk umah plet.. tp selekoh yg lalu tuh xtajam mana pun.. belon yg man belon punyer kena selekoh tu pun xpecah2.. rilex jek belon tuh melantun2 kek selekoh tuh dgn aman damai.. Lagik satu.. ckp lopeh umah plet tu nmpk kwsn perumahan kaler HIJAU!! diulangi HIJAU tapi.. aku n rini xnmpk pun.. berbuih2 mulut aku ibarat tikos kena racun, dek banyak kali ulang ayat kwsn perumahan kaler hijau utk mempastikan btoi petua tuh.. smp hujung dunia.. pun xnmpk gak umah kaler dimaksotkan.. last skali aku n rini pergi kekawasan kaler kelabu kebiruan (sebenar nyer kelabu tait anjin.. nk jaga ati pidah ni) kami ikot cakap nadia af musim lepas.. so.. kami redah jek.. cari no jln spt yg dlm sms tu.. akhirnyer smp gak.. Alhamdulillah!!

Smp umah dia.. dijamunyer ayam lagik.. disamping dadih buatan snrik.. anak aku wajib ler wat spot check disetiap pelusuk umah.. bertawaf aku rasa mau dpt haji 9x.. miyen tdo time tuh.. jared asik nk kejotkan jek.. herm.. peh santapan diraja tuh.. kami lepak luo tgk rumput kudut pidah tu.. miyen baru bangun pun join lepak luo.. ngn mamai2nyer.. Tetiba jared masuk dlam umah.. wat cam umah sniri nmpk!! Pehtu dia kuo blik.. bawak kuo botoi ribena miyen.. ngn gentleman nyer trus hulur kt miyen yg tgh mamai tuh.. Caring is sharing nyer anak aku tuh.. Gentleman lak tuh.. cam abang2 jek kununnyer.. Lawak r aku tgk kejadian tuh..

Peh tu lepak dlm umah plak.. n kami wat sesi potogerapi bagai nk rak.. ngalahkan sesi potogerapi Siti nohalija kawen ngn Latok K lagik.. Kalo korang xcaya.. korang tingok gamaq neh!! Amboi..amoi..amoi!! (sambey celet jari klingking.. jijit!!)

AMARAN!!: Gambar2 di bawah mungkin mengandungi aksi2 over n kegeditan yg melampau!!






Aksi agak sopan santun di babak permulaan la...










Pic wanita berbaju ceklet..sedang beraksi kegeditan yg tidak dapat diterima umum!!








Suma menggeditkan diri masing2 secara berjemaah.. safff

2 ulasan:

-- berkata...

aku ajak main boling tu taun 2007.. skang dah taun 2009..mane relevan dah pengajakan aku tuh..
lagipon dlm keadaan ekonomi meleset ni..aku pon teleset2 sama kannnnn...

hoh! aku mkn ayam gorengan sendirik..pastu ceret beret..

Unknown berkata...

Haah.. lupa nk cite bab ko terracun diri snirik tuh.. kekunun nk racon aku n rini (jared xmkn pedas) skali terkena diri senirik..