Selasa, 20 Januari 2009

Awat?? Pasaipa?? Kenapa?? Mengapa?? Bagaimana??

Kalo sapa terel.. leh tak selesai kan persoalan ni.. naper aku ni maleh nk apdet blog aku neh?? asik tadek mut jek... yg mampu aku lakukan hanya nyampuk kt komen entry korang.. masalah permasalahan per ntah yg melanda diri ini..

Aku tingok.. sue.. pidah..juin rajin jek mengapdet.. mengarang ngalah kan menjawab soalan esei b.m. SPM.. Adakah sbb server slow sgt.. lantas membantutkan napsu aku utk dilampiaskan kt blog aku neh?? Sebab tu ker?? I guess... nk stop dh ni.. gtg frenz!!

Khamis, 15 Januari 2009

Make The 1st Step!!

Aku rasa kalu kita xmampu nk angkat lastik pun.. ni kan plak nk angkat senapang.. nk lawan makhluk zalim bernama Zionis dan konco2 dia.. Nk menapak kt Palestin pun misti kita xberani.. Bom jatuh berkenjah2 cam petani dok tabur baja kt tanaman jek.. Punyer la mudah setan2 tuh nk bunuh org.. Konco2 dia ngn tanpa segan silu menyokong dgn bangganyer perogolan bumi Palestin tuh.. Ibarat Ali Baba tabur duit kat fakir miskin, n abg dia si Kassim Baba duduk sebelah terkembang2 idong.. bangga n menyokong tindakan Ali Baba.. Israel cam Ali Baba.. Amerika n the geng cam kasem baba.. tu kalu tabur duit.. sedekah leh la bangga.. tp ni masalah tabur bom.. Disebabkan xmampu nk join Palestin lawan perang ngn setan2 tuh.. Pekata kita guna cara lain.. iaitu memboikot produk yg menyumbang dana kpd setan2 tuh.. kita mulakan ngn 1st step boikot 3 barang seperti tindakan PPIM (Presiden dia.. aku, pidah n juin penah ternmpk kt The Mall.. Tp juin perasan dia.. siap igt nama lg tuh.. tabek la lu juin!!). 3 produk yang diusulkan oleh PPIM ialah keluaran Colgate::Coca-Cola::Starbucks. Starbucks ni dlu masa aku tatau pun aku salu minom.. peh ni aku nk cari alternatif lain lak r.. Mai kita pepakat mulakan!!

COLGATE:
brus gigi, ajax, axion code10 n glo!!

palmolive, protex, deodorant!!

COCA-COLA:

Softdrinks!!


Juices!!

Energy Drinks!!


Others!!

Water!!

Tea n Coffee!!

STARBUCKS COFFEE:


Award yang meragukan!!


Penghargaan atas sumbangan Starbucks!!


Rabu, 31 Disember 2008

Zarith's First Time!!

Ni la kali pertama jarit berjalan kaki meronda kt tasik perdana.. Memola soh jalan situ kt kwsn rumput supaya jatuh nnt xsakit sgt.. dia tamoh jalan.. Peh tu bwk g kt playground dia.. trus xcited.. jalan merata.. walopun keadaan mukabumi situ curam sebanyak 0.5%.. (cewah pepandai jek aku letak fakta kecuraman tuh..) Abeh serata alam dia g.. Chinese pemly dok berkelah pun dia nyibok jek enterprem kt derang.. ngn malu2 alah aku g amek anak aku tuh.. Tak padan ngn jalan melentok liuk seakan2 ahli jimnastik cuma membalancekan diri ketika berjalan diatas batang pinang... centu ler anak aku.. tp ari ni dah improved.. Sonok la dia.. smp tamau balik.. tp ngn paksarela.. kami berjaya gak bwk blk.. Sekian.. Tima kasey!!


Ni diaaa masa mula nk naik syeh!!

Sibuk nk main yg mencabar keupayaan..

Over xcited!!


Sirih Junjung Part II

Sorry tentawan sumer.. aku lambat apdet blog aku neh.. Bz aper pun tatau la.. aku bkn jaga kewangan ker akaun ker nk bz ujung2 tawun ni.. Mebi aku ni bz cuti kot.. Otak pun asik full jek xleh nk membuahkan sebijit atau dobijit buah pikiran.. buah durian ker.. buah tembikai ker laici ker lg ker xbleh langsung kan?? Mustahil ya amat ler.. Tp ku gagahkan jua diri ku.. utk masuk barang secebis entry disebabkan dh lama aku tidak berbuat sedemikian rupa.. 2nd project ni kami wat ari kismes yang lalu... Start koi 10 a.m smp la koi 1 p.m baru benti.. Sekbek munga dh bli mlm tuh lg.. Fresh flowers tu beblik trus rendam lam air.. Laki aku pun asik sembur air jek kejap2.. Aku pun dh naik lenjun dh basah kena tempias.. Semua tu semata2 utk menjamin keutuhannyer dihari penting incit yg bernama Qatadah.. (memola aku igt kaum wanita.. call2 laki..hehehehe malu akak)Haaa ni dia laa... hasil kerastangan kami berdua... mungkin korang rasa patent cam sama jek.. Ye la.. dah org yg order tu nk sama cam yg kami wat kt kawan dia sblum ni.. So kami melebihkurangkan la hasil kami utk kesekian kali nyer.. Lantak ler korang nk termuntah ker haper tgk patent yg lebih kuang sama secara berulang2.. janji tuan badan yg oder tuh berpueh ati.. Herm.. kerastangan tersebut adalah seperti yg terpampang di bawah ni:


Dari atas..


Dari sisi 1..

Dari sisi 2..

Posisi 3d kununnyer!!

Selasa, 16 Disember 2008

Artis Ker??

Td kt pasar td.. de org tegur aku.. Cik ni artis ker?? Aku jwp.. Eh.. tak.. tak.. muka ceni ckp artis.. Pehtu dia ckp ye.. muka cik ni persis pelakon charlize theron (kalu dia kaler kan rambot jd itam..) Dah mampos.. cene aku nk wat neh.. nk ngaku ker.. pehtu pepura aku ni mmg calis teron tuh.. ker tanak ngaku.. Tp muka dia cam kenal.. aku ckp ket dia.. muka encit ni cam penah tgk tp dimana ya?? dia ckp dia Johnny Depp.. mak aih.. tekejot gue.. Pehtu dia soh aku sign kt baju n lengan dia guna marker.. Konon otograp ler.. dia ckp dia minat ngn lakonan aku.. herm.. kalu korang xcaya.. korang tgk la gamaq otograp tuh..




Ni gamaq aku masa p pasar td.. Lawo kan aku??









Ni time dia ugut kalo xmo sign dia nk tembak pala dia.. guna jari pun boley dia ckp







Lengan kanan dia.. yg nmpk sipi tuh aku sign.. terpaksa dh muka cam artis..




P/s: Kengkawan.. jgn le berhasad dengki ngn aku ni.. walopun joni dep ni minat kt aku.. igt aku ni calis teron.. Korang kena belajar tima kenyataan nih walopun pahit bt korang!!