Khamis, 12 Januari 2012

Pandai Nyer Mike!!

Kebanyakan org kita kalu sebot mat salleh jer.. misti dah teruja..
yang hebat.. mat salleh
yang lawa.. mat salleh
yang hensem..mat salleh
yang pandai pun mat salleh la jugak..
yang update pun mat salleh..

yg aku maksudkan mat salleh ni yg pure mat salleh la..
bkn yg dah campur..
Ada pa ngn mat salleh ni??
cuba tgk bebtoi putih.. cakap lawa hensem..
tukar bg itam sket.. koko pun jd la.. misti stok2 biasa jek..
Update??
Bkn update sgt pun..
kdg2 yg update tu recycle dr zaman dulu2..
pandai??
Derang pun cedok dr org diorg yg kaji isi Al Quran jugak..

Tp yg paling menarik tertarik sekali tentang derang ni..
xpuas hati sket.. tnjuk perasaan lari sambil bogel..
jgn xtau nek basikal sambil bogel pun ada..
cer pk camne tuh?? melecet ada senak pun ada wehh..
giller ahh mike nih..
pandai kan??
marah sket bogel.
xpuas ati bogel..
pandai kan?? hebat kan?? bijak kan??



ini la di antara mat salleh2 hebat tuu..
Ok papai.. selamat beramal!!



Selasa, 3 Januari 2012

Alangkah.... dot.. dot.. dot..

Alangkah bestnyer..
Rajin mengapdet blog sa-perti Siti Norhapidah..
Idea berjabu-jabu ngalahkan shabu-shabu train steamboat serta melimpah ruah..
pon sa-perti Siti Norhapidah jugak..
Ada cite menarik utk di sharing is caring..
pon sa-perti Siti Norhapidah jugek dan jugek..


Banyak Siti Norhapidah kan??
Nyampah kan baca pasai Siti Norhapidah nih??
aku saja nk bg boring ngn nama beliau..

Aku ni bkn xde mende nk citer..
Tp malas nk mikir..
Malas nk terkantoi2 ngn bos haku..
kang dia kuar je aku tertarik-tarik minatang bernama maus itu..
mana nk tarik maus lg.. nk klik kt doc keje lg..
manyak mende tuu nk dibuat lam masa beberapa saat..
harus muka cuak yg amat sgt dipertontonkan kt bos haku..
jatuh la kredibiliti aku yg xbopa nk tinggi peratusnyer itu..

Tp xper.. semangat n mood tu rasa tumbuh balik utk update..
Next time akan diupdatekan lagi..

Sekian..
dah habish dah!!

Isnin, 27 Disember 2010

Jumpa Lagi Nanti!!

Kengkawan..
Rabu hari tu aku warded 2 hari kt sepital..
sebab??
Platelet rendah..
Nama penyakit??
Thrombocytopenia..
korang baca je la aku maleh nk elaborate..
tp siyes aku cuak..

ikutkan aku mc 10 hari..
pehtu derang suruh g amek mc lg lepas ni..
so.. hari ni datang kt opis jap..
after this lepas bersalin baru aku datang kot..
xtau lg tahap kesihatan cene lpas nih..

So.. jumpak lg nanti ye kengkawan..
bila pun tatau..
kalu ada terlebey suda.. ke terkurang suda
harap dimaafin dong!!

P/s: sori xde mood nk nulis.. mood tidak mengijinkan

Ahad, 12 Disember 2010

Hareemmm Zadeh!!!!

Lantak r korang nk kata aku ni cemana..

Korang kata: "tabaik tau.. mandong2 maki2 cenih".
Korang kata: "sabar laa.. "
Korang kata: "bekpi laa kt org nk kata pa.."
Korang kata: "mandong2 xelok ckp lebih kuang"
Korang kata: "bla.. blaaa...blaaaaa..."

Ati aku kata pa.. ada worang pedulik..
mulut2 setan.. mulut2 cam lam cte mami jarum.. mulut2 otak xberakal
ada pedulik aty aku terasa cene??
kecik ati.. sedey.. wat aku rasa cam hina sgt..

di umah kenuri

Mulut2 setan1: "eh.. tu lin tuuu.. besaqnya perot dia kan?? ish..ish..ishh"
Mulut2 setan2: " ish... takotnya tgk perut diaaa"
Mulut2 setan3: "haaa.. takotnyaaa...perot dia"
Mulut2 setan4: "takot btoi la tgk perot dia"

Macam haram sgt..
Nak je rasa aku g maki tros..
tp aku xcem derang.. memalu kan org dia public
macam laa.. perot aku ni leh pecah cam belon
meletop kena muka berparut2 n lubang jerawat batu derang tu..
n pecah yg memancutkan asid kena muka derang
lalu mencairkan mekap2 derang yg xubah cam lutong tu..
kena bibir derang yg berlipliner terang pekat.. lipstick kaler neutral bibir tuh??
kena kening lukis cam lukisan budak 3 tahun yg baru blajar melorek tuh..

siyes aku ckp..
aku rasa hinaa sgt ngn cakap2 gaya gosip yg kuat..
smp aku sniri leh dgr..
aku pusing kepala tgk derang..
pehtu dgr lagi..
takot..takot..takott

aku ni resaksa ker?? takot sgt.. mkn org.. (sila rujuk mana2 cite atromen)
resakser pun xkebulur nk telan korang tu.. byk kimia mekap

aku ni antu tetet ker?? (pinjam watak cite antu pidah)
antu tetet nk amek korang wat pe?? tetet dia lagi besh dr tetet korang tuh.. kendur!!

aku ni alien ker?? takot sgt kena bwk lari p angkasa..
(alien pun xkebulor ngn muka lutong korang tuh)

pehtu nmpk aku pandang derang bla ckp centu..
pehtu bla tersempak wat2 tegur..aku trus maleh nk layan..
jwp nk taknak..
lantak la nk kata aku ni sombong ke haper..
nk sombong jadah pe kalu ckp centu kt aku..
ati saket malu.. ckp centu kt kenuri..
sbb tu aku maleh nk tuwun kt opis bawah tpt
org otak2 kampong.. mentaliti mami jarom..
pasan derang cantek.. stylo.. pukimak derang..
stylo haram per?? mai opis pun cam nk g dinner kilang jer..

siyes.. aku tertekan.. tegur ada cara..
heran dlm hati sudah..
jgn smp kt umah kenuri dok sembang reramai..
pakat dok ckp takot.. takot reramai..
dpn public.. aku sniri dgr 2-3x...
rasa cam haremmmm jer..
SETAN!!

P/s: lam cite ni ada 2 -3 org.. tp yg mulut haram 2 org.. aku xampun dosa korang kt aku..
aku harap sgt Tuhan balas cash n carry.. (sambil tadah tangan) Aaaminnn...

Khamis, 21 Oktober 2010

Salah kah?? Kaco kah?? Apa kah??

Kali ni rentetan dari komeng kt blog juin..
entry mana satu korang cek sniri la..

ekceli org wotak low ni..
org xmandong kaco.. haru!!
cem le boley menjejaskan kenaikan gaji beliau..
worang mandong kaco.. haru jugak!!
perot beso haru.. perot kecik haru..
*kimmark derang ahhh (* sila sebot lam basa baku mesia)

haku ni mandong pun diharu2kan..
pelbagai tomahan yg smp aku rasa down sgt..
maleh nk bercampo ngn masarakat..
trus aku bwak diri masuk lam gua.. (sila percaya tanpa pk panjang)

Contoh2 ayat exam basa mesia utk SPM tahun ni:

worang1: ishhh.. besaqnya perot.. hish.. xmcam nam bulan haa.. besaq sunggoh nih.. hish..
(terhish-hish.. cam le beso kete yg wat pelik sgt.. cam haremm mulut dia)

worang2: ish.. besaq la perot dia.. cam kembaq 4 tuuu..
(sambil bercerita kt worang1 pada hari laen)

worang3: hish.. besaq nya.. ish.. smp jd camnih..
(padahal worang3 dlu mandong 4 bulan kena pakei uniform dah.. pakei maxi lak tuh.. khaikkk ptuihh!!)

pesal kena heran sgt??
aku pun naik heran ngn derang nih..
padahal worang1 tu.. cukoq kenin.. lukis cam tanda cikgu rait (right) buku sekolah aku xharu pun..
lantak la ko nk lukih kenin rait ka pangkah ka.. lantak hang..
aku xtegur2 heran2 bin ajaeb ceni..
mampos lu la bulu.. nk wat kening haper pun..
ni asik jumpak wat heran ngn perot aku nih..
apa nk diherankan pun aku tatau..
naek meluat aku ngn pangai org sini..
dok terkepok kt sini.. jakun.. pasan hebat sgt ker??
aku ni down giller walopun aku ni mmg down to earth pun..

ekceli ada gak tegur pasai perut aku ni..
tp aku xamek hati..
sbb cara tu ok.. ni cara harem..
aku pun rasa harem.. cam nk mengharemkan jer org ittew..

sekian baran aku wat kali ni..
chow!!